SCHWEIZ




Torsdag den 9 - Försda dagen där nere spenderades hos Robin och Dennis med prat och mat. På fredagen städade jag och farmor hela lägenheten och sean tog vi tramen ner till stan för att kika runt lite och se staden.


På kvällen åt vi på resturangen PapaJoe's nere på stan. Jag åt pommes med kycklingvingar, friterad kyckling, och revbensspjäll, med majs och vitlöksbröd. Det var seriöst bland det godaste jag ätit, så himla gott! Och det var inte lite på tallrikarna heller, de var gigantiska.


På bron över till Frankrike
På Lördagen var vi in till Tyskland för att handla mat på Markauft. Jag fick också med mig ett par G-star jeans hem, Men allt sådant får ni i ett annat inlägg. På Kvällen gick vi ut och åt pe en resturange precis vid hörnet där de bor, super mysigt.


På Söndagar är allting stängt där borta, så denna dag hängde vi bara hemma och tod det lungt. Gick på en lite promenad och tittade på film.





Dennis fick vara ledig under Måndagen, då de egentligen jobbar vardagar. Så vi fick låna en bil av deras kompis och tog en tripp till alperna och tittade på bergen.


Fika paus.


Floden Rehn
Under Tisdagsmorgonen städade vi lite till innan jag och farmor åkte och schoppade. Tre tröjor fick jag med mig hem, och sedan åkte vi till brödernas jobb för att se hur det var där. Även fast jag inte förstod alls vad dom snackade om så var det iktigt kul var det att få se, dom har ett rätt coolt jobb faktiskt. På kvällen hemma vart det middag och packning som gällde. För på morgonen därpå åkte vi med Robin och Dennis till flygplattsen för att åka hem igen. Det var väldigt varmt där, och väldigt fint, och det var en väldigt bra vecka på mitt väldigt braiga sommarlov.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0